Telepati via Google

UN women ad

Google afslører hvad folk tænker, for søgemaskinens autocomplete-funktion ved hvad vi søger mest på og foreslår en søgestreng. Ovenstående billede er fra en annoncekampagne om kvinders rettigheder, og den viser nogle  populære og faktisk også foruroligende populære søgestrenge. På dansk er første hit på “kvinder bør” faktisk at “kvinder bør tie i forsamlinger” – til gengæld er første hit på “kvinder er” at “kvinder er klogere end mænd” !

Jeg prøvede at vælge nogle banale begyndelser på formuleringer og derefter også at vælge nogle politikere, jeg havde set i medierne i dag. Det blev til nedenstående digt. De kvindelige politikeres udseende er tydeligvis vigtigt for nogle, men ægteskabelig status er også spændende. Det samme gælder Twitter, kan jeg se.

jeg er din
jeg er jonathan
jeg er din trailer
jeg er havren

hvem er det der banker
hvem er det der banker på klostrets porte
hvem er det der banker på mit bøgetræ
hvem er det der tramper på min bro

bertel haarder amok
bertel haarder youtube
berter haarder går amok

pernille skipper lækker
pernille skipper privat

lars løkke rasmussen twitter
lars løkke rasmussen cv
lars løkke rasmussen sko

margrethe vestager twitter
margrethe vestager højde
margrethe vestager tyk

lars barfoed liste
lars barfoed utro
lars barfoed og helle sjelle

christine antorini
christine antorini henrik dahl
christine antorine kæreste

Apropós Twitter er der faktisk en Twitter-konto, GooglePoetics, der udelukkende tweeter denne form for autogenereret lyrik.

(Visited 37 times, 1 visits today)
Loading Facebook Comments ...

Skriv et svar