Hovsa

hovsa

Dette skærmbillede ønsker ingen, der ejer en Mac, at se. I dag så jeg det igen. Her til morgen ville jeg læse mail, men efter et par minutter genstartede computeren spontant – eller rettede: den prøvede på det. Eneste resultat var en mappe med et spørgsmålstegn. På denne dag, hvor jeg skulle holde 4 vejledermøder, var min MacBook stået af. Jeg var rent ud sagt fortvivlet.

Da klokken var blevet 8, fik jeg ringet til IT-tjenesten på universitetet og en cykeltur senere var computeren afleveret. Desværre var ITS ikke sikker på hvor lang tid en reparation ville tage, men jeg måtte gerne låne en anden computer imens – men hvilken glæde har jeg af en Windows-pc hvis jeg skal tilgå mine filer fra en backup? Jeg kunne også konsultere det autoriserede værksted hos Humac og lade dem udføre reparation. Her fik jeg at vide at en garantireparation ville tage 7 arbejdsdage. Min eventuelle tilbageværende rest af glæde var nu definitivt fordampet.

I frokostpausen hoppede jeg på cyklen og kørte jeg ind til det lokale Nordjysk Computerservice, der ikke udfører garantireparationer, men har ydet fin service på min datters computer tidligere. Det tog dem et kvarter at reparere computeren; det var bare kablet mellem solid state-drevet og bundkortet, der var i stykker og skulle udskiftes. Udgift: 699 kroner, som jeg heldigvis har et annuum, der kan dække. Det er den slags penge, jeg helst ville kunne bruge til konferencedeltagelse, bøger osv.

Hvor var det en underlig historie. Dette burde kunne gøres bedre.

(Visited 55 times, 1 visits today)
Loading Facebook Comments ...

Skriv et svar