Årets længste dag

Dagen er aftaget med 3 timer og 59 minutter, men dette føltes alligevel som årets længste dag. Jeg var oppe kl. 3.30 for at kunne gøre mig klar til at tage ud til Flughafen Berlin-Tegel; først med U-Bahn U7, siden med bus X9. Mit fly til Amsterdam 6.00, og 7.05 landede vi. Derefter ventetid med hurtig morgenmad (eneste veganske mulighed i Schiphol så ud til at være en sandwich med kikærter og hummus!) og så videre til Aalborg kl. 8.25. Vel landet i Aalborg lufthavn i Nørresundby skulle jeg med bussen ind til midtbyen. Ved busstopppestedet mødte jeg Klaus Kristensen, som engang studerede datalogi på AAU og nu er ansat hos Bang & Olufsen og p.t. bor i London. Han har taget en PhD i datalogi inden for programverifikation, og i bussen fik vi snakket om lidt af hvert. Kl. 10.05 var jeg hjemme. Kl. 10.25 var jeg klædt om og havde pakket ud og skyndte mig videre. Først i motionscenter, og derefter forbi en urmager for at få mit armbåndsur repareret. Så hurtigt ud til Niels Jernes Vej 6, hvor jeg kl. 12.30 sammen med Kurt Nørmark og Magnus Madsen introducerede kurset Programmeringsparadigmer. Bagefter var klokken 14.00, og jeg kunne omsider spise frokost. Derefter lavede jeg rejseafregningen fra Berlin-turen,  svarede på mail, forberedte en præsentation til min næste rejse, cyklede hjem, købte ind undervejs og kunne derefter omsider gense familien. Så stod den på madlavning, og derefter sluttede aftenen med et langt møde i Amnesty International, det første egentlige møde i vores nye lokaler i Jernbanegade 23. Kl. 22.10 var jeg hjemme, og nu kan jeg mærke hvor træt jeg egentlig, her ved slutningen af årets længste dag.